onsdag 29 augusti 2012

Laxfrossa i norge

Sommarens höjdpunkt är den årliga laxresan till vårt vackra grannland Norge. I år fick jag förmånen att fiska med min vackra sambo. Vi hade planer på att fiska i någon av de större älvarna men pga den sena snösmältningen så var det alldeles för mycket vatten där.
Vi hittade till en mycket vacker mindre älv istället och kunde under några dagar landa åtskilliga laxar mellan ett å fem kilo.
Inte mycket att skryta med i laxsammanhang men med spön i klass 4-6 så kan jag lova att det blir åka av :).
En annan sak som imponerade mig var hur fort Line lärde sig flugfiska. Efter bara några få dagar så gjorde hon perfekta underhandskast och fångade sin egen lax som om det vore den självklaraste saken i världen.
Jag får nog se upp på öringfisket under hösten :)
Skitfiske Peter B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar